Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark!

Tuesday, October 11, 2011

Inilah Lelaki Yang Membuat Pembedahan Muka Dengan Menggunakan Muka Orang Yang Sudah Mati





Lelaki ini bernama Rafael, berumur 34 tahun yang memiliki masalah wajah yang kronik. Beliau telah menjalani pembedahan untuk membaiki wajah selama 30 jam, lebih dari 100 petugas perubatan di Seville Virgen del Rocio bekerja pada pembedahan ini.

Lelaki ini menderita tumor wajah yang disebabkan oleh penyakit neurofibromatosis. Dia menjalani pembedahn plastik, dan sekarang bahagian bawah wajahnya nampak jauh lebih baik kerana Rafael menerima transplantasi wajah yang lebih rendah. Doktor mengembalikan bahagian wajah yang cacat kerana tumor. Ini adalah kedua kalinya seperti pembedahan telah dilakukan di Sepanyol. Meskipun dalam prosedur ini dilakukan pada bulan Januari 2010, pertama kali Rafael muncul di depan orang ramai adalah 4 Mei 2011.

Dia muncul di hadapan media di HospitalVirgen del Rocio di Seville, selatan Sepanyol, di mana dia menjalani pembedahan yang paling sukar dalam sejarah Sepanyol, iaitu selama 30 jam pada tanggal 26 dan 27hb September 2011 yang lalu. Dia telah meninggalkan hospital dan menyatakan dia boleh merasakan sakit, panas dan dingin di wajahnya

Rafael masih sukar untuk bercakap kerana dia tidak dapat menggunakan sepenuh atas lidahnya untuk tiga bulan. Dia menyatakan kepada wartawan bahawa dia adalah peminat setia bola sepak Seville dan Real Betis.

Dr Gomez Cia menyatakan untuk Rafael "tidak ada alternatif rekonstruksi kecuali untuk melakukan pemindahan wajah daripada penderma lain yang sudah mati".

Sejak pembedahan Rafael, ahli bedah di Barcelona telah melakukan pemindahan wajah penuh pertama di dunia daripada mayat seorang petani yang meninggal dunia dalam kemalangan berberapa minggu sebelum ini

0 comments:

Post a Comment

Connect With Advertisers - Sign up for SocialSpark! Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark! You blog. You Profit. Sign up for SocialSpark! Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark!
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms