Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark!

Sunday, October 9, 2011

Lelaki ini telah makan anak tikus hidup-hidup



SALT LAKE CITY - Seorang lelaki dari Utah, Amerika Syarikat (AS) lepas dari tuntutan setelah makan bayi tikus hidup-hidup.

Andy Ray Harris mengatakan bahawa dirinya memakan bayi tikus tersebut merupakan tindakan yang menjijikkan, namun dia meminta jangan menganggapnya sebagai kejahatan terhadap haiwan.

Jaksa penuntut umum (JPU) menuntut Andy kerana dianggap melakukan kekejaman terhadap haiwan pada bulan April lalu, setelah melihat sebuah postingan video yang diunggah ke jejaring sosial Facebook.

Video tersebut menampilkan Andy sedang memakan bayi tikus hidup-hidup. Lelaki berusia 31 tahun tersebut mengatakan bahawa dia memakan tikus tersebut hidup-hidup sebagai sebuah ujian keberanian.

Seperti dilapor Associated Press, Rabu (5/10/2011), JPU menganggap bahawa bayi tikus tersebut berhak mendapat perlindungan kerana tidak liar dan bayi tikus itu dibunuh dengan cara yang tidak boleh diterima.

Andy mengatakan bahawa itu bukanlah kekejaman, kerana tikus itu juga tadinya akan dimakan oleh ular. Dia juga mengatakan bahawa tikus tidak memiliki hak perlindungan kerana tikus adalah hama.(rhs)

international.okezone.com

0 comments:

Post a Comment

Connect With Advertisers - Sign up for SocialSpark! Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark! You blog. You Profit. Sign up for SocialSpark! Set Your Price. Choose your Advertisers. Sign up for SocialSpark!
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms